TARH.FI - keskustelufoorumi

Lenovo Legion T530 - Fedora 30 KDE - työpöydällä

Nyt taisin löytää itselleni sopivan käyttöjärjestelmän eli Fedora 30 ja työpöydäksi KDE Plasma. Täytyy sanoa, asennus verrattuna Debianiin oli paljon helpompi!

KDE - työpöytä on todellakin selkeä käyttää.

1 tykkäys

Ensiviikolla ajattelin piristää Legionia lisäämällä 32Gb keskusmuistia joten sitten tarvitse tulevaisuudessa kärsiä keskusmuistin vähyydestä.

Oho… Nyt lentää sivut silmille eikä musiikin kuuntelu änkytä ja voi tehdä hieman isompia virtuaali testejä…:sunglasses:

Tässä kun olen testaillut niin Debian,Ubuntu ja FreeBSD - pohjaisia käyttöjärjestelmiä niin Fedora on kaikkein helpoin asentaa ja toimii hyvin Lenovon mallissa ja Dell - malleissa tietysti on rautatason erilaisuuksia joista voi koitua pikkaisen miettimistä joillekin mutta itse olen löytänyt käyttöjärjestelmän, jossa on jotakin suomalaista.

Jos Windows 10 tai 7 ahdistaa niin ei kun Linux - käyttöjärjestelmä kehiin vaan niin loppuu tehojen ja virran kulutus kuten tietokonekin ei lämpene liikaa. Ja niille jotka vieläkin epäilee Linux - käyttöjärjestelmän toimivuutta koti käytössä niin sanon vaan että reippaasti vain kokeilemaan vaikka live - tilassa.