TARH.FI - keskustelufoorumi

Lenovo Legion T530 - Debian 9.9- käyttöjärjestelmällä

Windows 10 - home käyttöjärjestelmä on ollut minulle aina liian ahdas käyttää toiminnallisuuden vuoksi sen takia tahdon käyttöjärjestelmältä sen että pystyn itse vaikuttamaan ohjelmien ja ajureitten toimintaa käytön ohella eli edistyneempää käyttöä ja tutkimista.

Joten uudehko Lenovo Legion T530 - sai käyttöjärjestelmäksi Debian 9.9 - version joka osoittautui tälle mallille erittäin sopivaksi raudan kanssa jopa NVIDIA GP106 [GeForce GTX 1060 6GB - toimineen hyvin ja tehokkaasti ilman mitään esiintyviä ongelmia kuten Intelin äänetkin.

Lopuksi sanon että olen todella tyytyväinen Debian 9.9 - versioon ja aion käyttää tulevaisuudessakin Debiani vain.

Tässä Lenovo Legion T530 - komennolla inxi -F tuottama raportti

Eli alle vuoden vanha masiina Debianilla toiminee kuin voi leivän päällä eikä ylimääräistä säätämistä tarvitse välttämättä.

Vielä se että Debian on kaikkein helpoin asentaa minun mielestästäni ja tietysti jos haluaa täysin murtamattoman systeemin niin suosittelen OpenBSD - käyttöjärjestelmää…

Debian GNU/Linux 10 (buster) - nonfree versio tällä kertaa Lenovon T530 tietokoneen moottorina on kyllä osoittautunut hyvin toimivaksi kokonaisuudeksi 32 GiB keskusmuistin myötä. Edistyneemmän Linux - käytön ohella olen huomannut sen että nykyajan Linux - versiot ovat kehittyneet jo aika lailla erilaisille rautapohjille ja tässä sanonkin että Intel on tuonut oman Linux - version nimeltään Clear Linux - joka on suunniteltu Intelin - prosessori kannalle.

Alla ruutukaappaus nykyisen kokoonpanon sisällöstä